fredag, juni 20

Kärlek är som en IKEA-manual

Hela tanken började när jag i brist på annat gjorde ett sådant klassiskt "hej-jag-hänger-på-bilddagboken-och-har-tråkigt-så-jag-gör-ett-frågeformulär". Anyway, man skulle avsluta en mening, och en av dem var "Kärlek är..", och där kom jag på en helt fantastisk tanke. Jag skrev även ner den, vilket är ett ganska orginellt drag från min sida, därav min lycka. Men ja, nu åter till ämnet, som inte är graden av min genialitet, utan vad den har resulterat i.

Kärlek är... som en IKEA-manual. Fungerar i teorin, men i praktiken är det i princip omöjligt. Många människor tar sig an den med god tro om att allt kommer lösa sig på vägen. De blir ofta väldigt besvikna när de upptäcker att de faktiskt inte har en aning om hur det ska gå till. Så då sitter de där på golvet med massa lösa skruvar runt sig och gråter av förtvivlan. Optimisterna säger att en dag kommer någon hitta lösningen, och då kommer vederbördande att sprida budskapet över jorden. Pessimisterna säger att det aldrig var tänkt att det skulle fungera, hela grejen är en komplott mot mänskligheten som ska försöka få oss att må sämre.
Det finns även människor som påstår att de faktiskt har hittat lösningen. Dock är det ingen som tror dem, man tror bara att det är en tidsfråga innan de inser att de har fel.
Vissa människor lever för att hitta lösningen, andra har givit upp tanken helt. "Skadinaviska möbler är ändå skit, man kan sova på golvet." Brukar de säga och se sura ut. De brukar också ha nackspärr.

1 kommentar:

Maria Hoho Helena sa...

Karin - jag tror minsann att du är den nya Amanda Svensson!