söndag, oktober 26

I am an old woman named after my mother

Just nu har jag fått en grej för gammal blues, country, bluegrass, jazz och sådan där underbar musik. Sådan musik som får mig att vilja klä mig som Daisy Duke, alternativt så som Kristen Stewart i Into the Wild, och lära mig att kasta lasso. Gå på logdans och skrika "God bless America!". Spela låtar på en sliten, stålsträngad gitarr framför en lägereld.


Catherine Bach i bautabästig 70's anda. Mums!


Fast här var hon mer åt det fula 80's hållet med jättefula skor :<
Jessica Simson må ha snygg bakvagn men är tråkig :<
adfkjdhfkjdh!


Shortsen!


Jackan!


Det här klippet från Into the Wild är så fint att man dör lite. Kristen Stewart är fantastiskt söt med perfekt trassligt hår, många silverringar och fina shorts. (Kristen är för övrigt samma person som spelar Bella i Twilight. Fast i Into the Wild är hon helt jävla magnifico, se filmen!)


Här är samma låt, fast med Bonnie Raitt och John Prine. Också fint.


Bonnie Raitt och Norah Jones. Brabrabrabrabrabrbraaaaa.


John Lee Hooker är fan asjhfgajfgfg! Jag kan inte beskriva! Bauta! Jätte! Bra! Blues Brothers!

Inga kommentarer: