måndag, oktober 27

Margot Tenenbaum



En av mina absoluta favoritfilmer är The Royal Tenenbaums. Jag har sett den säkert 20 gånger och jag tycker fortfarande att den är lika bra, om inte bättre. Jag älskar älskar älskar kulisserna, rekvisitan och karaktärerna i filmen. Min favoritkaraktär i filmen (om man bortser från Dudley Heinsbergen, han är bäst med sina bleka flamingoben, fula solglasögon och dumma kommentarer) är helt klart Margot Tenenbaum som skriver pjäser och röker i badkaret. Hon är hemlighetsfull som få och går jämt och ständigt klädd i lacoste-jumpers och sin vadlånga pälskappa. Hon säger inte mycket men när hon väl pratar lyckas hon. Hon ser alltid så bekymrad ut i sina sotade ögon, hon ser nästan ut som en ledsen liten panda. Dessa fina kollage har jag snott av the cherry blossom girl.

"Margot was adopted at the age of 2. Her father had alwas noted this when introducing her."




"I hear you're dying."




"I have to go now Eli."




"It's okay. We're not actually related anyway."