måndag, oktober 27

Paris, je n'aime que toi.

Nu när kylan kommer krypande och biter mig i kinden längtar jag efter lite varmare klimat. Västkusten i all sin charm, men jag är så trött på regn. Jag vill ha långa kullerstensgator med höga hus. Franska balkonger och högt i tak. Bagerier i varje gatuhörn och mörkhåriga fransyskor. Gotisk arkitektur och marknader på torg. Karuseller, parker, broar och vackra statyer överallt. Eifeltornet. Ost, bakelser, croissanter, nypressad apelsinjuice, dödligt stark espresso, kakor och vin. Låt mig sitta på en uteservering med en kaffe i handen och låt mig studera människor som går förbi. Jag vill lyssna på Yann Tiersen och kasta macka i Saint Martin-kanalen. Jag vill vill vill! Och Cornelia, jag vet att du vill!



















(Foton från The cherry blossom girl)

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh, ja! Du beskriver det verkligen på pricken, fångar upp känslan av Paris sådär som bara du kan!

Låt oss göra såhär: jag blir volontär i Svenska Kyrkan i Paris (för att bejaka ängeln som sitter på min högra axel), och så kommer du och bor hos mig, och så gör vi alla de där sakerna. Ja, ja och åter ja, säger jag till mitt eget förslag. Som inkluderar dig. Puss!

Elsa sa...

:(
Men ta mig dit. nu.