torsdag, november 20

Jag behöver något pälsigt som kan genomskåda mitt dåliga skådespeleri

Jag vill verkligen ha ett husdjur. Någon som tittar förebrående på mig när jag ligger i min säng på morgonen och tänker "bara fem minuter till". Någon vars matvanor jag får prioritera över mina egna. Någon som väcker mig när jag har sovmorgon eftersom den vill ha sällskap. Någon som myser med mig på natten och kanske värmer mina fötter. Någon som river sönder mina skor, hårar ner mina kläder och äter upp mina böcker. Någon jag kan bråka med lite då och då. Någon som ger mig lite perspektiv på tillvaron. Eller bara någon som jamar mjukt åt mig när jag är lite ledsen i ögat.

2 kommentarer:

CHUUTA sa...

Tur att man redan har en fet kattaängel här hemma!

Din pälslösa kelgris sa...

*Jamar lite mjukt åt*