onsdag, november 19

Jag vet inte riktigt vem jag är så jag är nog kanske bög ändå

Vad är det med hela bi-trenden egentligen? Ska man vara en modern människa av idag med koll på läget så ska man vara bisexuell. Bisexualiteten har blivit dagens synonym till liberal, nytänkande, frimodig och sexuellt frisläpt. Om du är tjej och inte har lust att ha ett förhållande med en tjej, eller ens hångla lite så anses du som lite torr och konservativ. Att vara hetero är tråkigt, att vara bisexuell är hett och nytt!

Jag tror att det hela är ett resultat av 90-talisterna har en förkärlek för att leka rebeller. Att vara politiskt engagerad är inte alls tufft, gå och hångla med någon av samma kön istället för att kedja fast er vid träd för att rädda någon skog undan en motorled. Eller så kanske det är så att kidsen från the 90's bara känner att de ska bygga upp sin tunna karaktär genom att anlägga en mystisk och orginell sexualitet.

Tänk: Lisa 14 år sitter i sitt flickrum med ljusgula tapeter och tänker "Okej, jag har ju ingen direkt personlighet, men jag har åtminstone en häftig, lössläppt sida som hånglar med brudar. Jag har inga direkta intressen eller mål i livet, men om jag säger att jag har en flickvän så kanske de slutar fråga mig om min framtid."

Vad är grejen egentligen? Varför ska personlighetsdrag som dessa missbrukas av ungdomar med identitetskris? Jag kan fortsätta att gnälla om detta i all evighet! Jag kan på rak arm slänga ut två exempel till som jag egentligen redan har snackat lite om: 1 - människor som är vegetarianer enbart för att kompensera för tråkig personlighet och 2 - människor som säger att de hejade på Obama för att kompensera för tråkig personlighet.

När ska folk skaffa sig riktiga intressen istället för att låtsas vara grönsaksknaprande lebbar som hejar på Obama? Eller så kan man bara nöja sig med att vara härligt medelmåttigt lagom och beige. Tänk så överskattat det är att vara unik!

2 kommentarer:

CHUUTA sa...

Du vet inte vad du pratar om, Karin.

Tänk; hade alla varit bi så hade vi haft 50 % mer chans till att få någon.

Och vill man få till det en kväll och vet vad man vill ha; så kan man tag det man är sugen på. Oralt, ta tjej, tar man en kille så får man i detta svåra fall bara hoppas?

Nu låter jag översexuell, men jag tänker själv inte såhär. Tänker på andra. Jag är en god människa.

Tänk, Karin. Tänk.

Anonym sa...

Är könet verkligen det viktigaste i ett förhållande då?
Kan det inte vara så att bisexuellaitet är mer accepterat idagens samhälle än det varit innan?
Tycker du att bisexuallitet är en trend, det är en livsstil och sexuellläggning.

Du får i ditt inlägg, bisexuallitet att framstå som en trend, och inte en sexuelläggning. Visst, jag förstår din tankegång och kan hålla med till en viss del. Men du får det tyvärr att framstå som att alla bisexuella bara är modemänniskor som försöker hänga på en trend.

Prova att hångla med en tjej någongång, så får du se. You might like it.