lördag, november 15

Nu är du vegetarian så det är bara att grabba tag i färgburken och leta moderater

Jag måste vara helt ärlig nu. Jag har varit vegetarian i snart ett halvår. Jag älskar't, skulle inte kunna tänka mig något annat. Det är klart, ibland kommer det dagar då jag har världens jävla cravings efter stekt bacon. Wääh, bara jag tänker på det börjar mina smaklökar grina. Det är förmodligen den största nackdelen med att vara vegetarian. Ytterligare en stor nackdel med att vara vegetarian är att jag inte vet hur jag ska ställa mig till faktumet att jag har skinnjacka. Jag menar, det känns lite fult att vägra käka kossan, men att utan problem dra omkring med dess hud på kroppen. Samma sak med skor gjorda av skinn, tror att kanske 50% av mina inte så många skor är skinnskor.

Grejen är den, att jag är verkligen seriös med att vara vegetarian! Det är ingenting jag gör för att det är en modefluga eller bara för att vara jobbig. Jag kan få paranoia när jag äter mat i matsalen eller någon annan stans, måste dubbelkolla, trippelkolla så att ingen har gjort något misstag så att jag måste käka riktig köttfärs istället för qourn.

På samma sätt får jag paranoia när jag står på ett café och ber om en vegetarisk macka att ett gäng av "äkta" vegetarianer ska hoppa upp och skrika "AHA! EN FEJKARE TILL!". Så kommer jag stå där, helt hjälplös i min animaliska jacka medans vegetarianerna slipar sina veganska knoghjärn för att banka mig lila som en aubergine. Och så kommer jag ligga på marken, platt som en morotsbiff och hjälplös som ett paket sojamjölk framför deras hämndtörstande strupen.

Men jag vill bara påpeka att jag inte är någon djurnazist. Jag är vegetarian för att jag helt enkelt känner att det är det enda sättet jag kan bidra till en bättre miljö och bättre djurhållning. Enda sättet att motkämpa konsumtionen är att inte konsumera. Så jag pekar fuckyou till fläskfilén och köper ekologiska kidneybönor istället. Billigare, och bättre för samvetet. Skälet till att jag har en skinnjacka är att det är bättre för miljön att jag köper en animalisk jacka som kan leva med mig i 10 år än att jag varje år får köpa en bomullsjacka som inte bara slits mer utav mig, utan sliter mer på miljön eftersom bomullsindustrin inte är speciellt bra för miljön, gifter, slavarbeten, exploatering av u-länder och sådant trams.

Så. Nästa gång ni ser någon vegetarisk människa som tittar surt/ mordiskt/ besviket på min jacka så kan ni väl göra mig en tjänst. Säg till dem "Äsch, det är bara Karin. Hon försöker". För det gör jag.

5 kommentarer:

Maria sa...

Hahaha! Du är rolig, Karin. Nu vet du det också.

Karin-Barin sa...

Jag försöker.

Ditt smörpaket i valfri vegansk värld sa...

Jag vill också vara vegetarian igen, men kommer aldrig lyckas för då tar det bara två veckor så kommer jag väga tjugotvå kilo ._.
och just nu måste jag faktiskt bli tjock, TROLLA MIG TJOCK KARIN

CHUUTA sa...

Är rätt bra egentligen, men jag skulle aldrig kunna stå utan en Whooper Meal. Jag är självisk som tar med av världen än vad jag förtjänar.

Cocco sa...

Kör hårt på det du vill.. Jag skulle aldrig bli en bra vegeterian. :(