tisdag, november 4

Pete Doherty












Jag har haft många förutfattade meningar om Pete Doherty. Faktumet att han är sådär lite mer än lagom knarkig, plus att han är/har varit ihop med en av världens snyggaste tjejer, som tyvärr också har varit lite knarkig, har gjort att jag mest har tyckt att han är otroligt överskattad.

Men. Efter att ha kollat på videon ovan så smälte jag helt och hållet. Ja, de var troligen helt otroligt okristligt pårökta när de gjorde den här videon. Men. Detta tänker jag högtidligt skita i. För deras kärlek känns så otroligt äkta. Sättet som de är helt avslappnade med varandra och bara improviserar fram en liten kärlekslåt. Och! Kolla bara 2.32, efter att hon har sagt "i'm going to get a drink" och börjat gå ut genom dörren.
Och han tittar efter henne. På det där äkta, längtansfyllda sättet som man bara tittar efter en person som man är riktigt kär i. Ni vet, när man inte riktigt kan slita ögonen ifrån personen. Varje sekund känns så otroligt värdefull att man är livrädd för att blunda. När det inte spelar någon roll ifall hundra kameror rullar, för man skulle ändå aldrig kunna dölja det, och man försöker inte ens. Det är kärlek . Och det får mig att smälta.

Ifall ni inte håller med mig, ifall ni fortfarande tycker som jag tyckte, att han bara är en knarkig och okänslig tölp. Kolla på bilderna där han sitter i ett gitarrfodral och gosar med kattungar. Det är så sött att jag dör lite och hoppas att den delen av mig som dör lite reinkarneras som en engelsk kattunge. Och det fort.

(Bilderna är tagna av Heidi Slimane)

Inga kommentarer: