onsdag, mars 4

Åh SMK, vad vore världen utan er?

Jag har verkligen starka känslor för det svenska bitpopbandet Slagsmålsklubben, även kallat SMK. Efter att ha lyssnat på en radiointervju med dem från P3 live så blev jag nyfrälst, återupptäckte hur jävla bauta de är. Satt och googlade idag och hittade deras blogg, vilket gör ett inbitet fan som mig lite lycklig i själen. Efter att ha läst ett tag kom jag fram till det här inlägget. Skrattade och blev varmt i hjärtat om vart annat. En sådan kalasbra idé. Jag reciterar:

"Känner du att du vill slåss och bråka när du dricker sprit, ja då kanske du ska börja röka gräs istället. Då vill du sitta i soffan och äta muffins istället. Om vi bytte ut alla hustrumisshandlares sprit mot hasch så skulle vi snart ha ett gäng väldigt trötta och sköna typer som inte skulle röra sina fruar, så länge det inte handlade om att klappa dem på huvudet och fnissa."

Visserligen tycker jag att drogpromotion inte är så himla kalas. Men det är tanken som det här inlägget vill förmedla som jag älskar. Tänk er själva ifall alla hustrumisshandlare och rattfyllon skulle sitta i en soffa och äta muffins tillsammans istället för att ta död på folk? Jorden skulle nog bli en, om än kanske lite knarkigare, mer harmonisk plats att vara på.


Fina, fina SMK. Sitter och lyssnar på radiointervjun från P3 live session återigen. Bautabraigt.

Inga kommentarer: