tisdag, april 28

Datornördar - Vad vore världen utan dem?

Idag har varit en sådan där väldigt opeppig dag.

Men sedan skickade Hannes en länk till den här sidan. Han bad mig även att knappa in en viss kod på mitt tangentbord. Först trodde jag att han lurade mig och att det skulle bli porr.se, vilket inte vore så skoj eftersom min dator är en skoldator (och skolan har något emot porr?). Men jag skakade av mig mina onda aningar och gjorde som han sa.

Och då blev sidan såhär! Tydligen är det några som har hackat sig in på hemsidan och lagt in denna funktionen. Så efter att du har tryckt kombinationen så kommer det upp sådant här varje gång du tycker en tangent. Det var så galet fint, för idrottsvärlden lider verkligen av en brist på glittrande enhörningar och regnbågar. Man blir så lycklig av sådant här! Tack Hannes!

3 kommentarer:

Cosette sa...

Men gud, det finns bra hackers trots allt!

Hannes sa...

Ja tur är väll det... de hade ju tagit över jorden annars

Lalle sa...

Jag blir avundsjuk, jag vill också lägga in sådana funktioner på min blogg!