fredag, april 3

Hur mycket har man inte fått gjort när man egentligen skulle göra något annat?

Alla människor fungerar olika. Vissa människor behöver veckor på sig att göra något, andra behöver minuter. Själv är jag aldrig så kreativsom när jag har något annat, viktigare som hägrar över mina axlar. Ett bra exempel är den gångna veckans matematiklektioner:
Gjort på måndagens matematiklektion: fyllde en halv A4-sida med schackrutor.
Gjort på onsdagens matematiklektion: ritade om alla nollor på en sida i räknehäftet till nyckelpigor.
Jag vet inte om detta beror på att derivatorna och funktionerna lockar fram något alldeles extra speciellt ur min innersta, eller ifall det bara är ett sätt för min hjärna att undvika att dö av tristess.


Händer detta er också?

1 kommentar:

FEA sa...

Jag vet exakt hur det är. Förra året var ändå värst, läxor klumpade ihop sig till en liten ångesthög men det hindrade mig fan inte från att dra fram symaskinen och sy från då jag kom hem från skolan, till sent in på natten. Ibland vill man helt enkelt göra det man vill göra. Dock hade jag fått så dåligt samvete om jag gjort det nuförtiden, men det är sjukt tråkigt att skola ska hindra en från ens vilja att vara kreativ... typ