lördag, april 4

We tube, he tube, who tube?


Det känns som att bloggen just nu är: 90% youtube-klipp, 7% bilder och 3% gnäll om hur mycket jag önskar mig vår. Men. Den här låten. Inspirerar mig. Lite i stil med spårvagnsspelandet. Jag älskar stämmorna, flintskalliga killens djupa basröst, kontrabasen, inspelningsstället, och framför allt, TRUMMORNA PÅ PAPPRET! GENIALISKT! Eller mja, det kanske är lite att ta i. Men ett uppfinningsrikt är väl inte att ta i? Inspirerar mig till att vilja starta ett akustiskt band. Eller dricka öl i solsken. Brabra. Lyssna på.

(Förresten var det fina Karin som tipsade mig om den här låten. Ni skulle kunna gå in på hennes blogg och skriva något snällt åt henne. Tror hon skulle uppskatta det. Puss)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Vill bara säga att jag diggar din blogg eftersom den är både intressant och rolig.. på samma gång!

Toodiloo!

ugglis sa...

det är ju hon som sjöng med damien rice! hon sjunger med i nine crimes, tatata!