torsdag, maj 7

Släng er i vägen bluesbröderna!


För 30 ynka kronor införskaffade jag mig för ett par veckor sedan ett finfint Hohnermunspel i alldeles rätt storlek för att kunna bli medburet vart än natten för mig. Av Max har jag lånat en bok om hur man spelar bluesmunspel (eller ptja, vad finns det för andra sätt att spela munspel?). Så med munspelet ständigt i fickan, boken i minne och bluesen i själen tänker jag lära mig att behärska detta instrument. Jag tänker öva tills öronen kräks, men innan sommaren är slut kommer jag att kunna böja toner som får självaste Dylan att tappa både hatten och hakan. Sådetså!

3 kommentarer:

Lalle sa...

Jag önskar att jag kunde spela munspel.. Eller gitarr, vilket som funkar för det är fin musik, men nej nej, gud begåvade mig med fingerfärdighet som en död häst.
Jag gläds för din skull!

Elsa sa...

Åh. Du får spela för mig någon dag!

Min lillebror har ett munspel. vet jag. Hm. Önskar jag förstod mig på hur man får det att låta bra haha.

Cocco sa...

hejja Karin!