tisdag, juni 23

Folk säger att de hatar buschaufförer men jag måste nog ha någon omotiverad tur på den punkten

Det känns som att alla utom jag hatar västtrafiks busschaufförer. Själv har jag stött på allehanda sorters mysgubbar under mina år som kollektivåkare. Mina favoriter har varit han som körde mig hem ända in till Helgonagatan den gången då det inte gick någon annan buss hem bara för att han hade vägarna förbi. Men även min egna busschaufför som jag alltid hälsar på när jag ser honom åka förbi i någon buss. Trots att jag inte vet vad han heter så tittar jag alltid efter hans ansikte längst fram i bussen. Tyvärr så har han slutat att köra 841-bussen så jag ser honom aldrig längre.

Senast i förrgår fick jag en till favorit. Jag skulle just kliva på bussen mot Rollsbo (som även går förbi munkegärde, där jag skulle av) men så var det en kille framför mig som stack in huvudet och frågade busschauffören:
"Ursäkta.. Går den här bussen förbi munkegärde?" Han såg sådär tveksam ut som man lätt gör när man pratar med busschaufförer som har stela miner.
"Tyvärr." Busschauffören rörde inte en min när han svarade.
"Jaha okej.." Sa den unge mannen förstulet och vände sig om för att gå ut ur bussen.
"NEJ. Jag menar att tyvärr går jag till Munkegärde. Jag åker ju fan aldrig någon annanstans." Sa busschauffören med en uppgiven suck.

Un-der-bart

3 kommentarer:

Cosette sa...

Hahahahaha, vilken hyvens karl! Herregud. Åh. Kärlek.

Möraja sa...

HAHAHA

Marco sa...

Sådana kommentarer kan göra ens dag. Det finns härliga människor därute, och ibland har man den omåttliga turen att träffa dem =D