onsdag, juli 29

Angående Fest i Valen

Nu när jag snartsnartsnart har lyckats bekämpa det sista av den förkylning som jag lyckades dra på mig under arvikafestivalen (vi kan ju säga såhär: nudlar till frukost, vin till lunch och dansa sig svettig till middag kanske inte ger ens immunförsvar så mycket att hurra för) så tycker jag att vi kan dra fram lite fina minnen.

Ett par veckor efter festen i valen så tittade jag in på Detektivbyråns hemsida, och vad hittar jag där om inte - bilder från deras spelning på Arvika! Här vill jag även infoga en hatten-av till Cosette för att hon övergav sin frontrow-plats till mig, det är så fint att man blir lite cepe. Så håll i hatten Kerstin, jag hittade mitt eget fejs i en av bilderna som finns från spelningen! Kalas!

Varför ska man då älska Detektivbyrån? Det går inte riktigt att beskriva varför. Kanske är det för att de är så magiska att se live, för att de står och fotar varandra på scenen under konserten och klär sig i kattmasker under extranumrena. Kanske för att Anders är den enda mannen som passar i page. Kanske för att de har gjort en remix av Jag Är En Vampyr som är stört bra. Kanske. Den 12 augusti i år har alla som bor ens i närheten av Göteborg chansen att låta sig övertygas av denna fantastiska musik på Kulturkalaset. Gör't. Det är värt. Sålänge kan ni ju lyssna in er på spotify eller ladda ner lite gratis smakprov från deras hemsida. Ni kommer inte att ångra er.

2 kommentarer:

Möraja sa...

We. LOVE. Detektivbyrån.

Linn sa...

De är så bauta. Haha, jag skådade våra små anläten bland prickarna i front row. Minns du hur vi dansade till Lyckans undulat? HELCRAZY. Detektivbyrån är dessutom gulligast när de pratar med publiken, och så har de lagt upp min bild på sin sida också. Det känns lite bauta.
Förresten är du bra Karin som använder ordet bauta. Jag änvänder det som tokig en vecka om året, då jag är på semester i Steninge. Där finns ett fik som serverar Göstas BAUTABULLAR. Det tycker vi är mycket roligt och vi äter bautabullar varje dag i en vecka och använder ordet bauta. Sen kommer man hem och glömmer bort det. Men sen kommer du och Cos och är BAUTACRAZY och använder ordet bauta så att jag får sommarminnen om gigantiska kanelbullar och blir glad tjej. Och skriver historiens längsta bloggkommentarer. Det är en av mina många talanger.