torsdag, oktober 29

Fysikens förbannelse



Mitt golv är extra utsatt för ett fysikaliskt problem: den mycket mystiska och jobbiga gravitationen.

Gravitationen är en jävligt lurig kraft som inte ens Einstein fick ett riktigt grepp om (inte Newton heller men han blev nog lite cuckoo av äpplet i skallen och all fish 'n chips och sådant som britter gillar).

Personligen är jag inte speciellt glad i gravitationen. Visst, det är himla praktiskt att den gör att man (inte bara metaforiskt) kan stå med båda fötterna stadigt på jorden och att jorden snurrar runt solen (värme är bra, kyla är dåligt) och sådant.

MEN VARFÖR måste jämt alla mina ägodelar ounvikligen dras emot golvet?! Är mitt golv byggt av ÄPPELTRÄ (se: skämt) eller vad är grejen?! Självklart tänker jag inte ta i beräkning att det kan ha att göra med att jag är inne i en härligt dekig period då jag själv känner hur jag tenderar till att dras emot golvet. Jag antar att jag har att välja mellan att:

- Lösa fysikens mysterium.
- Städa.

eller

- Rycka upp mig ur dekigheten.

Eller helt enkelt lära mig att levitera. Brb, ska gå ut och se ifall jag kan missa marken.

Inga kommentarer: