söndag, januari 17

vi pratade om hösten när sommaren var som skönast

Jag har inte så himla mycket till övers för Ulf Lundell. Kan visserligen bero på att jag inte är speciellt inlyssnad på hans musik. Men ändå.
Den här låten.
Är så satans vacker.

"Det kom en gammal vän till dig
Och slog sig ner vid vårt bord
Han sa: Jag kom nyss hem
Ifrån Indien och Japan
Där blev jag vittne till ett mord
En galning tog livet av fem
Din vän drack sig full och skrek
Att han inte ville vara mänska mer
Vi gick och hörde hans skratt därinne
Han skrek: jag ber, gode Gud, jag ber

Jag vill ha ryggen fri
Vad vi har är ett hus av kort
Det försöker vi att leva i
Men när faran kommer vill jag kunna
Fly fort."

Youtube till er utan spotify:

2 kommentarer:

Johan sa...

Instämmer till fullo. Pröva också..

Natt, Hav utan hamnar, Främlingar, När duellen är över, Rom i regnet (live-versionen från Fanzine) och Äktenskap om du vill ha ett par inte så uttjatade dörröppnande sånger.

Möraja sa...

...ensamhet är inte samma sak som frihet.