tisdag, februari 23

Angående snöhat

Mitt extensiva hat av snö tror jag började november 1995 då det stora snökaoset var. Jag var bara fyra så när det kom så otroligt mycket snö att ingen kunde ta sig till jobbet och vi knappt kunde få upp ytterdörren var hemma tyckte jag att det var hur kul som helst.
Vart kommer hatet in undrar ni kanske.
När man är fyra år gammal är över en halvmeter med snö en ganska övervägande del av kroppslängden. Så när man ska försöka gå genom snön där någon vuxen person har pulsat fram en liten stig så kan det ju hända att man tappar balansen. Det kan ju även hända så att man faller på magen. Är man då fyra år gammal så kan det råka bli så att snön bär upp en. Då ligger man där som en sköldpadda, fast inte på rygg utan på mage, med armarna sprattlandes i luften utan att man kommer därifrån.
Jag tror att det var där hatet tog fart.
Det var snön som började.

1 kommentar:

Agnes sa...

i natt smälte den sista snön bort i berlin. ha!
har fröken karin månntro en e-mailadress?