onsdag, september 29

lösryckt tanke

Varför heter det födelsemärke? Är det någon slags implicit att man får märkena när man föds och sedan är det inte mer med det? Hur kommer det sig isåfall att jag får nya jämt och ständigt? Alla kan väl inte vara cancer? Näe, från och med nu tänker jag kalla dem för födelsedagsmärken. Dels för att det låter finare och dels för att båda två börjar närma sig ett oroväckande antal.


(Inom parentes: varför heter det ens "mole" på engelska? Det låter ju för i sjuttsingen samma som "mold"och vem vill ha mögel i fejjan?)

4 kommentarer:

Kraxpelax sa...

Nu har den politiskt-mediala överklassen och den organiserade brottsligheten gjort gemensam sak mot Sverigedemokraterna. Facket och Original Gangsters. Demokratin är hotad. Då kan jag omöjligt tiga. Det är en medborgerlig PLIKT nu för alla oss som GILLAR OLIKA att slå till mot den falska vänsterns åsiktsterror, Gleichschaltungs- ooh diktatursträvanden.

Samtidigt känner jag mig skyldig att sprida ljus över det verkliga HIV-läget i vårt land. Mörklagt av Makthavarna!

Vidare instiftar jag den ultimata religionen, den "metakatolska kristosatanismen".

Denna sida upp!

Dagens musikvideo sa...

Våran eminenta tipspanel ger dig nya grymma musikvideotips. Varje dag. Välkommen!

Monica Jørgensen sa...

For en fin header :)

C.Laïka sa...

Mole betyder ju även mullvad, vilket gör det ännu konstigare.

Jag tycker om dina tankar runt ords betydelse.