måndag, juli 11

att få tänka om

A låg bredvid mig och pratade om att han borde duscha och fixa sitt hår, trots att det redan var fixat, att klockan var rätt mycket och att jag troligen var den enda han skulle träffa under resten av kvällen. För att övertyga honom sa jag att jag ändå inte var fixad, jag hade gått rätt ur duschen, låtit håret lufttorka och sedan åkt till honom. Han reser sig halvt upp ur sängen och säger
"Va, har du inget smink på dig?".
"Nä" säger jag, varpå han synar mitt ansikte riktigt noga.
"Säkert?" undrar han med tvivel i rösten.
"Nej vänta" säger han sedan, "du brukar ju ha något svart på ögonlocken". (Jag brukar ha flytande eyeliner, i princip jämt faktiskt, reds. anm.)


...


Jag tycker att jag ser ut som Quasimodo utan smink.
Han märkte ingen skillnad när jag inte påpekade och han fick syna mig noga.

Jag kanske får försöka tänka om.

Inga kommentarer: