lördag, oktober 1

cool

Jag och Anja pratade om att söka föreningar i vår eminenta studenkår. Jag läser på Chalmers Tekniska Högskola (som egentligen är ett universitet, kan berätta om skillnaden ifall någon bryr sig) ifall detta har undgått någon, inser att jag nog inte har nämnt det här men det känns som att skolan upptar hela min existens. Jag bor i princip i skolan, hatar lite att jag älskar det.
Hur som helst, Anja tyckte det var en bra idé att jag skulle söka en förening nu till hösten, med argumentet "men de kommer säkert tycka att du är hur cool som helst". Detta uttalande finner jag mycket lustigt då jag aldrig någonsin under min uppväxt ens har tangerat vad som kan räknas som coolt. Jag har: varit scout, haft tandställning, dansat folkdans, sjungit i kör, varit dedikerad hästtjej. Jag har varit klassens geni, jag har varit den som fick min mössa kastad i vattenpölar under rasterna, jag var (är) den ingen har frågat chans på, jag hade vänner men vande mig vid att ingen av dem förstod mina skämt eller ens brydde sig om Liftarens Guide till Galaxen.

Men ja. Nu tydligen även cool. Som bilden illustrerar.

Me and Anja talked about applying for an association in our lovely student union. I study at Chalmers University of Technology, if that has escaped anyone, I now realize that I haven't mentioned it here but it feels like school consumes my whole existence. I practically live in school, hating that I love it so much.
Anywho, Anja thought it was a good idea that I applied for an association now in the autumn with the argument "but I bet they'll think your totally cool". I find this statement very funny since I've never in my childhood been anything near col. I have: been a scout, had braces, danced folk dance, sung in a choir, been a dedicated horse lover. I have been the class genious, I have been the one who got their cap thrown in puddles during breakes, I have been (and am) the one no one has ever asked to be their girlfriend, I have had friends but I got used to no one of them understood my jokes and that none of them even cared about Hitchhikers' Guide to te Galaxy.

But yeah. Now apparently cool. As shown by the picture.

5 kommentarer:

Rebecca sa...

Älskar din header och apelsinklockan. Ljuvligt!

Superanonym sa...

Ja men ja, vad är skillnaden? Nu när du säger det har jag ju faktiskt ingen aning!

Joanna sa...

Intelligence is sexy, my dear.

Anonym sa...

Hahaha scout

Pandabjörn sa...

Du är cool för att du inte är cool, bilden av vad som är coolt idag är egentligen inte alls det! Alla dessa saker visar ju bara att du vågar vara du, coolare finns inte!