tisdag, november 29

1. En bild + 10 fakta om mig / One pic + 10 facts about me


(Jag har en dålig luggdag idag så det fick duga med en gammal bild på mig när jag smuttar finwhiskey ur fulglas. Idag smuttar jag samma whiskey ur fina glas.)

1 - Jag har en storebror som heter Pontus som är tre år äldre än mig. Däremot brukar folk gissa ungefär hela tiden sedan jag var 14 att jag är den äldre, vilket alltid gör honom lika sur. Vi är dock så himla lika (åtminstone personlighetsmässigt, fast när det kommer till utseende är jag mer lik min bror än någon av mina föräldrar) att en gång har en person gissat att vi är tvillingar. Hur som haver, han är en av mina bästa vänner och är definitivt den bästa brodern någon någonsin kan tänka sig.
2 - De enda gångerna jag använder byxor är när jag tränar och arbetar. Annars äger jag hur många klänningar som helst och jag har inte vågat räkna dem då antalet ständigt ökar.
3 - Jag hatar att gå i platta skor. Har hellre ont i trampdynorna efter en dag i höga klackar. Går jättefult i platta skor och dessutom tycker jag man får mycket bättre hållning i klackar!
4 - Jag har superduperkasst pigment. På sommaren måste jag bada i SPF 1000+ om jag inte ska bli röd som en kräfta, och det närmsta solbränna jag får är en miljon fräknar. Överallt. Kinder, panna, ögonlock, armar, ben, näsa, läppar (?!) och ja, överallt som sagt. På vintern blir jag så blek att man inte kan ta kort på mig med snö som bakgrund för att jag smälter in i bakgrunden isåfall. Seriöst.
5 - Jag är alltid sen. Trots att jag ställer fram alla mina klockor minst fem minuter och försöker räkna baklänges. Alltid sent. Precis som min pappa. Mamma och Pontus är precis tvärt om.
6 - Jag älskar att baka och tycker det är stört tråkigt att laga mat. HATAR att följa recept, måste alltid ändra minst en sak och jag gillar inte specifika mått. Detta irriterar min mor ändlöst då hon älskar recept och jag brukar ge SI-enheter såsom "lagom mycket kryddor" eller "ha den i ugnen tills det är klart" eller "man märker det". Tydligen var min mormor likadan.
7 - Jag kan spela gitarr, ukulele, piano, melodiska, munspel, elbas och lite trummor. Har även musikaliska öron, därför jag inte ser på idol.
8 - Jag har ridit och hållit på med och älskat hästar typ sedan jag kan minnas fram till att jag var 16. Saknar att rida ibland, eller ganska ofta.
9 - Jag HATARHATARHATAR låten "Summer of '69". Står inte ut med den. En gång när jag var i Malmö med Cosette och hon skulle prova ett par byxor i en affär, plötsligt börjar den låten spelas och jag vrålar "NEJ FY FAN" och går ut.
10 - Jag har lite ärlighetstourettes. Hatar att ljuga och hatar när folk ljuger för mig så jag skyr båda. Brukar värdera mina förhållanden efter ärlighet. De som är ärligast mot mig och jag är ärligast mot står mig närmast. Detta är en egenskap som inte alla uppskattar men det skiter jag högaktligen.

(My bangs are aweful today so instead you get an old pic of me sipping fine whisky/scotch out of an ugly glass. Today I'm sippin' the same whisky/scotch out of a nice glass.)

1 - I have a 3 year older brother named Pontus who's always misstaken to be my little brother with annoys him endlessly. One time someone thought we were twins, I'm guessing it's because our personalities are so alike. He's one of my best friends and he's probably the best brother anyone could have.
2 - The only time I'm wearing pants is when I am working or working out. All the other time I wear dresses and skirts.
3 - I hate wearing flats. I'd rather have hurting feet that walking like an idiot.
4 - I have lousy pigments. On the summer I get red as a lobster or a million freackles. In the winter I get so pale that you can't photograf me with snow as background.
5 - I'm always late. Always. Think I got it from my dad.
6 - I love baking and hate cooking. I LOATHE recipies and if I use one I always must change at least one thing.
7 - I can play guitar, ukulele, piano, melodica, harmonica, bass and some drums. I have musical ears, that's why I don't watch Idol.
8 - I've been horseback riding and interrested in horses since I can remember and did it til I was 16. Miss it.
9 - I HATE the song "Summer of '69". HATE HATE HATE! It's flippin aweful!
10 - I have tourettes when it comes to honesty. I hate lying and I hate being lied to.

Inga kommentarer: