söndag, december 11

3 - Ett foto i timmen / One photo per hour

Åkte till mina gudföräldrar med mor och bror över helgen för att baka pepparkakshus. En fin och mysig tradition som har pågått sedan superbt länge. Dessutom bra eftersom jag vanligtvis mest sover, super och studerar om helgerna blev detta ett bra tillfälle att nyttja "ett foto i timmen" på ett sätt som gör att det verkar som att jag har ett skojigt liv. Måste påpeka hur svårt det är att komma ihåg att ta ett foto VARENDA timme under en HEL DAG. Är nog inte en fullblodad bloggare. Men det var skoj! Kanske görs igen!

Went to my godparents with mother and brother over the week-end to bake gingerbread houses. A nice and cozy tradition that has been going on for a fantastacly long time. Also good because I usually sleep, drink and study on the week-ends this was a good oppertunity to do this "one photo per hour" in a way that make it seem like I have an interresting life. I have to point out how hard it is to remember taking a picture EVERY hour under a FULL DAY. I don't think I'm a full blooded blogger. But it was fun! Maybe I will do it again!

10.30 - Blir väckt i mina gudföräldrars hus. Trött som ett djur för min bror (som sov i sängen bredvid mig) pratade i sömnen och jag kunde inte somna. Nåväl, jag går ned och äter frukost.
Get woken at 10.30 in my godparents house. Tired as a dog because my brother (who slept in the bed next to me) talked in his sleep and I couldn't sleep. Anywho, I go down and eat breakfast.

11.30 - Har ätit frukost och fixat mig. Tar en kopp kaffe på väg ned för trappan.
Have eaten breakfast and made myself ready. Take my cup of coffee down the stairs.

12.30 - Är på Ryfors godisfabrik. Min bror tyckte det stod "Gammeldags fylla" här vilket hade varit så sjukt mycket roligare.
At the candystore. My brother thought the sign read "Old time drunkenness" when it really it read "Old time filled". Would have been sooo much more fun though.

13.30 - Var på pingstkyrkans second hand. Hittade en vevgramofon som jag blev kär i och ville ta med hem men det fick vara. Däremot hittade jag något helt fantastiskt som jag ska visa senare.
Went to the Pentecostal Church second hand. Found this ol' lovely gramophone that I fell in love with but I had to pass. On the other hand I found something amazing, but I will shouw it to you later.

14.30 - Är trött som ett mongo så jag lägger mig i vardagsrummet och tar en tupplur. Myser lite med katten Luddis.
Tired like a mongoloid so I go to the livingroom and take a nap in the couch. Cuddle a bit with the cat whose name I might translate to Fuzzy.

15.30 - Vaknar upp lite igen, dags för fika! Mer kaffe och en saffranspralin. GÖTT.
I wake up again, time for some coffee and a saffron praline. TASTY.

16.30 - Lotten kom över och hade med sig Sigge, enda hunden jag någonsin blivit kär i. Till vänster ser vi min goda moder och till höger min extremt långhårige bror leker med Sigge.
Lotten came over with Sigge, the only dog I've ever fallen in love with. To the left we have my good mother and to the right my extremly long haired brother plays with Sigge.

17.30 - Pratar om livet, föräldraskapet och allt möjligt med Lotten. Pillar på hennes tatueringar.
Talk about life, being a parent and everything with Lotten. Fiddle with her tattoos.

18.30 - Lotten måste hem till sin man och barn så jag sätter mig med min kemibok och äter violgodis.
Lotten has to go home to her man and child so I sit down with my chemistry book and eat violet candy.

19.30 - Blir bjuden på delicious couscous-sallad med falafel och crème fraîche. Om nom nom.
For dinner I get delicious coucous salad with falafel and crème fraîche. Om nom nom.

20.30 - Satt egentligen och tjötade med min bror och smuttade rödvin. Snackade skit och kollade på facebookbilder, pratade om skolan (han läser också på Chalmers) och så. Fast jag tog inga bilder på det så det fick istället bli en bild på olika sorters slöja och vad det heter. Lärorikt, jag har tydligen alltid kallat hijab för nikab!
Really, I was sitting and chatting with my brother and sipping red wine. Talked dirt and looked at facebook pictures, talked about school (he also studies at Chalmers) and so. Though I didn't take any pictures of it so instead I post a picture of different kinds of muslim veil. Apparently I have always said nikab instead of hijab!

21.30-23.30 - Sitter i soffan, stickar, kollar på nobelmiddagen, tjötar om kungligheter och spanar in frackar.
I sit in the sofa, knitting, watching the nobel dinner, chatting about royalties and looking at tails.

23.30-00.30 - Äter en banan, dricker vatten och spelar lite temple run och angry birds på min iPhone. Efter det går jag och lägger mig efter en lyckad dag.
Eating banana, drinking water and playing some temple run and angry birds on my iPhone. After that I go to sleep after a successful day.

Inga kommentarer: