måndag, december 19

4 - Min favoritårstid / My favorite season




Sommar. Förstår inte hur man inte älska sommar. Sova med öppet fönster, festa hela natten, grilla, bada hur mycket man vill, sola (ja, även ifall jag ändå inte blir brun), FÄRSKA JORDGUBBAR, gå barfota, bara ben, varma nätter, ligga i en park hela dagen bakfull och dricka iskaffe och snacka skit med kompisar, åka bil med rutorna nere och lyssna på detektivbyrån på full volym, planka in på festivaler, lukten precis efter ett skyfall, att rida ute i skogen barbacka, tälta utan att frysa om nätterna, när det regnar och man stannar i sängen en hel dag för att man kan, sommarlov. Åh sommaren, jag saknar ihjäl dig.

Summer. I cannot understand how anyone would not love summer. Sleeping with open window, partying all night long, bbq, bathing as much as you want, sunbathing (yes, even though I don't get tanned), FRESH STRAWBERRIES, barefoot walking, bare legs, warm nights, lying in a park hungover and drinking ice coffee and talking all day long, riding a car with open windows and listening to loud music, crashing festivals, the smell right after a cloudburst, riding bareback in the forest, going camping without freezing in the night, when it rains all day and you just stay in bed just because you can, summer break. Oh summer, I miss you to death.

1 kommentar:

jenny sa...

Åhåhå, jag är så himla pepp på sommaren. Igår försökte jag lyssna på julmusik för att komma i stämning. Kunde inte lyssna klart en enda låt och spellistan återgick till att bestå av sommarnostalgi igen. Kalasbilder!