söndag, december 25

6 - Mina morgonruntiner / my morning routines





Jag hatar morgnar och jag hatar rutiner. (Detta är en bidragande faktor till att jag sällan hinner till min 8-föreläsning.)
Men på ett ungefär: först snoozar en halv evighet, sedan släpar jag mig upp och går på toa. Efter detta sätter jag på kaffe och under tiden kaffet blir klart rotar jag i garderoben för att hitta något att ta på mig. Efter det dricker jag mitt kaffe samtidigt som jag sminkar mig och lyssnar på min iPod, vanligen spellistan jag har döpt till "godmorgon" (den är dock inte ironisk, faktiskt!). Om jag hinner/orkar/har handlat slänger jag även i mig frukost. Vanligen är det naturell yoghurt med bär och/eller frukt i med naturell müsli till. Ibland mackor och ibland bara en frukt att äta på vagnen på väg till skolan. Tar 6:an eller 8:an till skolan som tar en kvart. Där lyssnar jag på mer musik. Sedan försöker jag ta mig till min föreläsning.

I hate mornings and I hate routines. (This is a contributing factor to the fact that I rarely come in time for my 8-lecture.)
But I would say it often goes like this: first I snooze for an eternity, then I drag myself up to the bathroom. After this, I go to the kitchen and put on some coffee and while the coffee is getting done I dive through my wardrobe for something to wear. After this I drink my coffee, do my makeup and listen to my iPod, usually the playlist I have named "good morning" (though it's not ironic, actually!!). If I have time/energy/food I eat breakfast. Often natural yoghurt with fruit/berries and natural muesli. Sometimes a sandwich or just a piece of fruit to eat on the tram on my way to school. I take tram number 6 or 8 to school which takes 15 minutes. On the tram I listen to more music. Then I try to take myself to my lecture.

Inga kommentarer: