söndag, december 4

jag och julen / me and christmas

Jag har lite svårt med julen. Svårt med hetsen, svårt med stressen att hitta perfekta julklappar, svårt med den krystade stämningen, svårt för julbord som innehåller ca 90% kött och dessutom 99% samma mat som under påsk. Om man plussar på att jag hatar snö och snöblandat regn samt det faktum att alla senare jular har känts som väldigt fåfänga försök till att jaga ikapp den julstämningen man hade när man var liten.

Men jag försöker ändå. Jag tar hjälp av Bing Crosby.

Och myser framför adventsstaken med en mugg glögg.

I have my troubles with christmas. Troubles with the anxiety over finding the perfect christmas present, trobles with the tensed atmosphere, troubles with the christmas food which constitutes of 90% meat and also 99% the same food as at easter. If you add the fact that I hate snow and snow mixed rain plus the fact that all my last christmases have felt like a vain try to hunt down the christmas spirit you had as a kid.
But I try anyways. I take help from Bing Crosby.
And this advent candlestick and a mugg mulled wine.

Inga kommentarer: