onsdag, december 28

julafton / christmas eve

Är inget stort fan av julafton då jag inte äter kött och julen i min mening består av 25% ge/få julklappar, 25% träffa familj och dylikt samt 50% äta djur. Eftersom jag bor i Göteborg nu men härstammar från Kungälv är det tack och lov inte så långt hem för mig. Bra eftersom jag kan träffa familjen oftare. Nåväl, såhär såg min julafton ut.

Jag och Pontus hade båda sovit över hos mamma men vid 12 drog vi till pappa för att fira traditionell jul med julgran, julmat och Kalle Anka.

Pappa var och hämtade farmor så då drack jag loka och posade i min fina klänning som jag hade dagen till ära.

Efter julfalafeln var det dags att kolla på Kalle Anka!

Sedan blev det julklappsöppnande och sådant sköjj men ni får istället en bild på pappas kontrabas.

Sedan drog jag och Pontan hem till mamma lagom för att se det BÄSTA MED HELA JULAFTON, dvs Karl-Bertil Jonssons julafton!!!

Sedan passade jag på att baka världens godaste (och enklaste) julgodis dvs Rocky Road! Dessa gör man genom att smälta chokladen i vattenbad och sedan ta alla ingredienser som visas på bilden ovan, dvs jordnötter, pistagenötter, marshmallows, dumlekola och mörk choklad, och röra ihop, slänga på bakplåtspapper i en form och sedan låta stelna.

Sedan skär man upp i rimliga bitar och GÖTTAR i sig!

Sedan blev det mer julklappsöppning, dock hade mamma ingen gran så klapparna fick ligga i den här stolen (som alltid tomten satt i när jag var liten). Jag tyckte vi skulle lägga klapparna under träningscykeln men det tyckte mamma var fånigt (men igen, so am I!).

När jag och Pontus hade blivit hungriga igen sedan julmaten (dvs Pontus la en bautastor rap och sedan sa "Nu är jag hungrig igen!") blev det dags för den nya och helt awesome jultraditionen hos min mor, dvs jul-sushi!

DÖR SÅ GOTT! Efter att ha ätit klart lade jag och Pontus oss i min säng och kollade på sista Harry Potter-filmen som jag inte sett innan så jag gjorde mitt bästa för att lipa så lite som möjligt och efter det så somnade jag, mätt som en gödgris efter en trevlig julafton!

This was how I celebrated my 50% traditional swedish christmas and 50% hedonistic holiday! With divorced parents, you can get it all!

Inga kommentarer: