söndag, januari 22

jag saknar.. / I miss..


.. Lotten, mer syster än kompis. Saknar att bli väckt av att en bullterrier sätter sig i mitt ansikte samtidigt som en nybliven tvååring trycker upp en burk jordnötssmör framför mina ögon för att jag ska vakna, så att han får äta frukost. Saknar familjen Dalton. Saknar att vara Moster Karin. Även om det ger mig åldersnoja så att jag nästan blir yr.

.. Lotten, more of a sister than a friend. I miss being woken by a bullterrier on my face and a two year-old who pushes a jar of peanutbutter in my face so that I shall wake up, so that he can eat breakfast. I miss the Dalton-family. I miss being Aunt Karin. Even though it gives me age complex that nearly knocks me off my feets.

1 kommentar:

Erica sa...

sv: jojjomän! Chalmers it is. Vad läser du? Älskar ockå jan stenmark förresten. såg honom på bokmässan förra året (det var en massa olika serietecknare som diskuterade om serier funkade i andra format. de kom fram till att det inte gör det) och han fick signera några böcker. blev helt starstruck och sade något i stil med "du är bäst. alltså verkligen." han svarade: "jag vet" hehe :P