söndag, januari 29

listigt

1. Hur gammal är du om fem år? Då är jag 25 going on 26! Haha tänka sig vad tiden går fort, jag känner mig ibland fortfarande som om jag vore 16 och ibland känner jag mig som 60.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Pappa, han bjöd mig på lunch idag och sedan åkte vi till Hisingen och fikade hos min farmor som fyller 90 i år. Om ni ANAR hur många ordvitsar det blev av, hehe.
3. Hur lång är du?
170 lång, det är lagom och bra!
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Sitter och kollar Aladdin! Har lite disney-maraton med mig själv, redan kollat på Mulan och sedan blir det nog Hercules. Mm nostalgi, lite konstigt att se dem med engelskt tal dock.
5. Vem ringde du senast?
Printz, stod utanför torget och ville komma in!
6. Vem ringde dig senast? Pappa.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"True Story. Det blev lite roligare när jag tog fel på tiden och råkade halvt köra iväg en kille som inte vågade säga ifrån. Lejonkungen nästa? :-D" från Wilson! Vi pratar om tvättider och disneyfilmer.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
SMS helt klart. Hade telefonfobi när jag var yngre men jag har vant mig nu. Få personer jag faktiskt uppskattar att prata med i telefon, få gånger man verkligen blir GLAD av det. Sms däremot, det är grejer! Fina telefonsamtal jag har är ofta med mamma och Pontus, vi har samma humor och är lika fula i munnen hela bunten. Pappa ringer jag mest när jag har hört en ny ordvits för jag vet att han älskar sådant. Annars är det finaste samtalet jag haft nog ett jag hade med Cosette för längesedan. Hon var ledsen för att Måns hade fått jobb som modell och skulle flytta till Paris och sa att folk kom med en massa skitsnack såsom "men tänk då kan du ju åka och hälsa på honom där" och sådant lame. För att trösta henne sa jag "Äh, bryt näsbenet på honom så kan han inte jobba som modell!". Sedan började vi båda asgarva och så satt vi där på varsin ända av telefonen och bara skrattade tillsammans i flera minuter. Sedan sa Cosette "Det var det mest tröstande någon sagt till mig". Ett annat bra telefonsamtal var när jag försökte sälja in boken Lolita hos Dario (btw: LÄS?!) och hade högläsning av första kapitlet. Fint!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda sedan jag var 16.
10. När såg du senast din mamma?
I förmiddags, sov hos henne inatt!
11. Vilken ögonfärg har du?
Mörkblå med en ljusare ring kring iris.
12. När vaknade du i dag?
11.45 vakande jag. Av att jag frös. Jävla skitvinter.
13. Vilken är din favoritjulsång?
Christmas in Heaven av Monty Python.
14. Vilken är din favoritplats?
Har väl ingen hemskt specifik. Men typ, när det är sommar. När man kan ligga på stranden hela dagen. När man kan festa hela natten. När man kan ligga i sängen hela morgonen och dra sig, gärna med någon bredvid sig.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Sverige på vintern. HATAR. För att citera varan-tv "JÄVLA FITTSVERIGE".

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Inte en jävla susning. Tänker aldrig så långt.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Älskade natten som barn. Älskar fortfarande.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Aladdin!
19. Hur stor är din säng? 1,20 tror jag? Sådär halvbred liksom.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Har en stationär hemma hos pappa, fast den har jag tömt så den lär min kära tekniske fader plocka i småbitar så snart han får tid haha. Sedan har jag en bärbar PC som jag haft sedan gymnasiet som är SÅ SEG. Däremot har jag bank-id på den så jag har den mest till att betala räkningar. Sedan har jag min älskadeälskade bästa macbook <3 <3
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror lite på säsong, men göttigast är ju att sova utan kläder.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två stycken med olika densitet.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett.
24. Vilka städer har du bott i?
Göteborg, Kungälv och Lysekil.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Sak samma! Troligen barfota för det kan man ju typ bara göra när det är sommar och sommar måste man älska.
26. Är du social?
När jag är bland folk är jag otroligt utåtriktad, social och pratar med allt och alla. För att citera Anja "du kan ju prata hål i huvudet på vem som helst!". Men jag värderar ensamhet otroligt högt, klarar INTE att bo med någon tyvärr för jag MÅSTE få vara ensam.
27. Vilken är din favoritglass?
Är inte överdrivet förtjust i glass. Gillar sias valnötsglass men det är mest för att jag petar ut valnötterna och äter bara dem haha.
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Något med choklad kanske? Prinsesstårta är ju den värsta däremot, YUCK!
29. Tycker du om kinamat?
Hellre thaimat, de är bättre på veggie! Wokhouse i Göteborg gör thaimat 2 die 4.
30. Tycker du om kaffe? Gravt beroende!
31. Vad dricker du till frukost?
Kaffekaffekaffekaffekaffe. Måste ha. Dör annars.
32. Sover du på någon särskild sida? På rygg, mage och sidorna. Helst på magen dock, med ansiktet ingosad i kudden. Mmm!
33. Kan du spela poker?
Haha nej.
34. Tycker du om att mysa/kela?
Orden ger mig kräkkänslor men jag är helt klart närhetsberoende. Älskar att bli pillad i håret och det är inte sällan jag masserar nacken på mina kompisar (är tydligen hemskt bra på det, hehe). Älskar att sova tillsammans med någon även ifall jag sover hemskt dåligt för det är så härligt att vara nära.
35. Är du en beroendemänniska?
Nej det kan jag inte påstå, är allergisk mot rutiner.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ingen aning, däremot fyller Dario år en dag efter mig, den du!
37. Vill du ha barn?
Alltså nja. Hittills är jag väldigt nöjd med att träffa Casper och vara moster till honom.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, en del franska (läst ett bra tag) och lite tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej och jag klarar mig fint.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Helt klart havet. Havet är grejen och man slipper få maddafakking klor i sitt hår!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst nya klänningar, kjolar och blusar. Samt gamla och fina saker på second hand. Men tyvärr lägger jag nog mest pengar på mat.
42. Äger du dyrbara smycken? Ingen aning, har mest gamla smycken jag har fått av mamma som är från gamla släktingar. Men de är kanske dyra, vad vet jag! Skitsamma, gillar mer smycken med karaktär.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Kollar aldrig på TV. Har en i lägenheten som jag gärna hade ställt i förrådet om jag hade orkat bära ned den, haha.
44. Kan du rulla med tungan?
Japp, kan även vika den så att den typ ser ut som ett W.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Jag vet faktiskt inte, har så många roliga människor i mitt liv. Så glad<3 Men för att slänga ut lite namn så: Dario, Cosette, min bror Pontus, Pappa, Thomas och framför allt jag själv. Låter som att jag skryter men jag är faktiskt helt oroligt rolig!
46. Sover du med gosedjur? Haha nej?
47. Vad har du för ringsignal?
The Imperial Probe, även känt som titelspåret/introlåten till Star Wars!
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Tror inte det.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Har på mig en vinröd sammetsklänning men om inte det räknas så har jag en röd kudde i sängen där jag sitter.
50. Flirtar du mycket?
Haha gud nej. Hatar när folk stöter på mig så jag skulle inte direkt uppmuntra något sådant.
51. Kan du byta olja på bilen
? Har aldrig ens kört en bil.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Se ovan.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Förutom kurslitteratur så Hey Dolly.
54. Läser du någon dagstidning?
Läser ibland Metro när jag får tid över.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nix pix!
56. Dansar du i bilen? I bilen? Nej däremot dansar jag överallt annars!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Lyssnar inte direkt på radio. Men jag lyssnade på Katlas Dagbok nyligen och det är ju P3!
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ingen aning, har anteckningar på mobilen istället så slipper jag tappa bort lapparna med saker jag måste komma ihåg!
59. När var du i kyrkan senast?
Var på julkonsert med pappa i ja, julas!
60. Är du lycklig?
Ja jo, typ. "Lycka" är ett så abstrakt begrepp för mig och jag är inte riktigt 100 på hur det ska kännas men jag mår inte allt för dåligt?

Please.

Inga kommentarer: