fredag, februari 24

15 - Sex saker jag stör mig på / Six things that bothers me

1. Aftonbladet, expressen och sensationsjournalistik i allmänhet. Fast nej det här är förresten inget jag stör mig på, jag hatar det. Åh gud jag blir arg bara av att tänka på det!?!?

2. USA, överskattat skitland. Skryter om att vara frihetens land men folk får inte abortera foster eller gifta sig med någon av samma kön, men det är okej att vara kristen fundamentalist. Plus all kapitalism. Grr.

3. Folk som går långsamt i folksamlingar.

4. Morgnar.

5. Sveriges klimat.

6. Cliffhangers.

1. Sensational journalism. But no, this is not a thing that bothers me. I hate it. Oh god I get so angry simply by thinking about it??!?!

2. USA, overrated and crappy land. Brags about being the land of freedom but you can't abort a feetus if you want to or marry someone of the same sex as you, plus it's acceptable to be a christian fundamentalist. Plus all the capitalism. Grr.

3. People who moves slow in crowds.

4. Mornings.

5. Swedish climate.


6. Cliffhangers.

2 kommentarer:

Erica sa...

haha UNDERBAR lista! Jag kan fylla på:

Folk som vill hålla föredrag.

Självhjälpsboksförfattare och de som gillar självhjälpsböcker och deras författare

Att man inte får post på helgen.

Att ALLT är stängt på söndagar

osv osv osv

ML sa...

Folk som står i trappuppgången och pratar så man inte kan komma förbi.
Folk som stannar strax efter grinden när går in på ica/coop för att tänka så man inte kommer förbi (och grinden slår igen på en).
Folk som kliver av bussen och stannar nedanför utgången för att tänka så man inte kan komma förbi.