söndag, februari 26

17 - Min favoritfilm / My favorite movie






Älskar ihjäl många filmer som jag har sett oändligt många gånger om. Om jag får välja en triologi så väljer jag ju lätt Star Wars-filmerna. Älskar rymden. ÄLSKAR. Darth Vader är typ min favoritkaraktär någonsin.



Men om jag måste välja en specifik så skulle jag nog säga Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Soundtracket, karaktärerna, kärleken. Börjar alltid gråta hejdlöst när jag ser den. Verkligen grina. BÖLA.

I love so many movies to death, movies that I've seen an infinite number of times. If I can choose a triology then of course it's Star Wars. I love space. LOVE. Plus Darth Vader/Anakin is probably my favorite charcter ever.
But if I must chose one specific movie, then I would probably say Eternal Sunshine of the Spotless Mind. The soundtrack, characters, the love. I always start crying uncontrollably when I watch it. I mean really sobbing. WEEPING.

1 kommentar:

Olga sa...

"How happy is the blameless vestal's lot!
The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind!
Each pray'r accepted, and each wish resign'd."

Den filmen är så fin att jag får ont i hjärtat. Min Star Wars fetish är du redan medveten om, men lägg till Lost in Translation, så är du så gott som jag. Eller kanske är det jag som är du?
:)