fredag, februari 10

jag älskar no poo / I love no poo



Min hy är kroniskt torr på vintern, speciellt när den riktiga kylan slår in. Då torkar min hy ihop och krackelerar så att jag ser ut som en krokodil i ansiktet. Helt vedervärdigt. Jag har tidigare använt det mesta från MaryKay och min hud har varit helt okej. Fortfarande så torr att jag ibland måste smörja in ansiktet i det fetaste jag kan hitta. Började med no poo (vet du inte vad det är: läs junesabstracts eller lady dahmer, de är kungar) för någon/några månader sedan för att min hud började få småfinnar och var allmänt dassig. Numera är min hud är SMASHING. Den har sådan otrolig glöd att det nästan är löjligt. Den vanliga vinter-torrheten går inte att skåda så långt ögat kan nå. Och i stort sett allt jag använder i fejset och på kroppen går att köpa i ens vanliga mataffär. Seriöst, no poo är grejen. Bästa grejen.
Se även: mirakelkuren aspirinmasken.

My skin is cronicly dry in the winter, especially when the real cold strikes. Then my skin drys up and cracks up like old crocodile skin. Awfull. Past years I've used facial products from MaryKay and my skin has been fine. Still so dry that I sometimes had to rub my face with the greasiest thing I can find. I began with no poo (google it) a month ago or so because my skin had gotten a couple of small pimples and was very grey and boring in general. But now, my skin is SMASHING. It has such an amazing glow that it's almost ridiculous. The usual winter-dryness is nowhere to be seen. And most of the things I use in my face is available at your regular supermarket. Seriously, no poo is the thing. The best thing.
Se also: the miracle aspirin masque.

Inga kommentarer: