lördag, mars 3

är jag den enda? / am I the only one?

Jag hatar att bli bjuden på saker. Allra mest hatar jag främmande män som vill bjuda mig på något, öl eller drinkar eller så. Jag hatar det. Eller när man är och fikar eller går på bio med någon kille och han vill bjuda. Det är så pinsamt att jag nästan dör. Det är som när folk ger en komplimanger och man ba "eeeeeeh alltså typ eeeeh tack eheheh typ okej..." och rodnar och vill gömma sig under en sten. Jag vet inte varför, men jag har aldrig varit bra på att ta emot komplimanger. Antingen viftar jag bort det eller så rodnar jag och skäms så att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det här är jättejobbigt eftersom jag i vanliga fall är en väldigt stabil person som man inte bara får att tappa fattningen hur som helst. Så ja, det är väl ett bra tips om man vill få tyst på mig. Ge mig en komplimang. Då fattar jag ingenting.

I hate when people gives me things. The thing I hate the most are strange men giving me beers or drinks or so. I hate it. Or when you're having coffee or going to a movie with a guy and he wants to pay. It's so embarassing that I almost die. Like when someone gives you a compliment and you're like "eeeeeeeh like eeeh thanks eeheheh kind of okay.." and you blush and want to hide under a rock. I don't know why, but I've never been good at taking compliments. I either just wave them away or I blush and feel embarassed and don't know where to go. This is a very annoying thing because I'm generally a very stable person and it takes quite a lot to make me lose my composure. But yeah, I guess that is what you do if you want to shut me up. Give me a compliment. That messes my head up.

Inga kommentarer: