söndag, april 8

mer crazy bröllop åt folket! / more crazy weddings to the people!


Jag är inte helt 100 på var jag hört den här idén, men jag tycker den är helt fantastisk. Om jag någon gång lyckas med det osannolika att gifta mig och ska gå där längs altargången. Då vill jag att en instrumental version av den här låten ska spelas i högtalarna. Den underbara ironin i att gå för att gifta sig med den man älskar mest i världen och så spelas "I still haven't found what I'm looking for". Det är humor. Och humor är för evigt.

I'm not 100% sure of there I've heard this idea, but I find it simply fantastic. If I ever manage with the improbable thing to get married and shall walk down the aisle. Then I want an instrumental version of "I still haven't found what I'm looking for" to be played in the speakersystem. The fabulous irony in getting married with the one you love the most in the world and with "I still haven't found what I'm looking for" played in the background. That's humor. And humor is forever.

1 kommentar:

Edie sa...

När jag och min pojkvän åkte finlandsfärja spelade trubaduren den låten för en kille som skulle gifta sig och hade svensexan på båten. Stämningen stendog. Antagligen har trubaduren aldrig ångrat ett låtval så mycket i hela sitt liv. Det var underbart! Hahaha ;)