tisdag, maj 8

11 frågor

1. Vad är du bäst respektive sämst på?
Sämst (lättast haha): Att komma upp på morgonen och att komma i tid. Plugga till tentor.
Bäst: Komma ihåg låttexter, laga mat, bokstavera ord.

2. Vilken superkraft behöver du?
Teleportering skulle jag tro. Att kunna teleportera mig till Dario i Stockholm. Eller se alla världens underverk. Eller kunna besöka rymden <3

3. Är det nåt du tycker evolutionen berövat dig?
Rimlig serotoninproduktion typ. Eller vettig ämnesomsättning. Har ju trots allt två föräldrar och en bror som är smala som stickor. Rättvist.

4. Har du slagit dig riktigt illa någon gång? Brutit ben?
Någon gång när jag var på körläger när jag gick i mellanstadiet tappade jag taget om en trädgunga och dunsade ner i marken, fick en spricka i benet radius i underarmen. Fick ha gipsskena ett par veckor men sedan var det inget mer med det. I övrigt är jag otroligt förvånad att jag inte skadat mig själv mer, var otroligt våghalsig när jag var liten. Red knäppa hästar, klättrade i alla träd jag kunde hitta och cyklade snabbt som attan.

5. Vad är det äckligaste du ätit? Vad skulle få dig att äta det igen?
Provade att äta surströmming en gång när jag var mindre för att mamma gillar det. BLÄ. Skulle möjligen äta det igen om jag fick pengar för det, eller om någon sa "du vågar aldrig". I egenskap av lillasyster har jag svårt att motstå sådana utmaningar.

6. Vad väljer du om du bara får välja över- eller underläpp. Motivera!
Efter två veckor munsår vill jag nästan säga att jag skulle skita i dem båda, haha! Men jag antar att jag skulle vilja ha kvar underläppen. Har inte så mycket överläpp att skryta med ändå och jag tror jag skulle kunna rocka grinchen-looken rätt bra.

7. Vilken låt har oftast gått på repeat hos dig?
Kära hjärtanes, har ingen aning. Lyssnar på så otroligt mycket musik. Men enligt mitt last.fm är Håkan Hellström mest spelade artisten så jag får väl säga honom. Den mest spelade låten är Kids med MGMT men det var längesedan jag var besatt av den låten!

8. Vem önskar du att du var kompis med?
Jan Stenmark. UTAN TVEKAN.

9. Ditt favoritgodis!
Häxvrål, syrliga melongodisar eller sodapops. Generellt: supersalt lakrits eller supersurt och fruktigt.

10. Var sover du bäst?
I mammas vattensäng.

11. Vad kommer dina memoarer heta?

Memoarer? Herregud vad töntigt. Vill citera hey dolly "som om vad som surrar i mig skulle surra i Jens Lekman". Hallå, jag är ett fd mobboffer som numera läser till civilingenjör. Inte legat med en enda kändis, uppfunnit något eller whatever. Skulle någon skriva en bok om mig skulle väl det handla om min verbala diarré så ja. Kanske "Att leva med självdiagnosticerad tourettes".

Inga kommentarer: