torsdag, maj 31

mais oui



Denna bild är från en kväll i gymnasiet då vi bestämde oss för att ha fylla med länder-tema. Jag fick frankrike, så vi drog till superbilliga second hand-stället Blåstället där jag köpte i princip hela min outfit för en tjuga. Klänningen använder jag fortfarande och handskarna hade jag på mig på gymnasiebalen. Det var typisk gymnasiefylla, Angelica ville dra till någon random krog och shotta tequila och sedan ballade det ur. Angelica började ragga på någon random snubbe och jag ville hem till henne och hämta mina saker så jag började skrika på henne på franska länge innan jag fick med henne hem. Eller ja, halvvägs hem till henne började hon springa och låste sedan in sig i lägenheten på skoj. Fast sedan däckade hon och alla mina grejer var hemma hos henne. Så jag fick enkelt lunka hem och tacka min lyckliga stjärna att jag hade nyckeln med mig. När jag kommer hem äter jag en glass och sedan har min roomie dragit hem allt folk till oss för efterfest. Efter det lovade jag mig själv "aldrig mer tequila".
 
This picture is from a night in upper secondary school when we decided to get drunk with themes of different countries. I got France, so we went to the super cheap second hand place where I bought practically my whole outfit for 20kr/2€/3$. I still wear the dress and I wore the gloves of my prom. It was a classic teenager-jagg, Angelica wanted to go to some random bar and shot tequila and after that it kind of derailed. Angelica started hitting on some dude and I just wanted to go home to her and get my stuff so I started yelling at her in french a long time before I got her home with me. Or yeah, half way home she started running and locked herself in her appartment for fun. Until she fell asleep with all my stuff at her home. So I simply had to walk home and thank my lucky star that I had my key with me. When I came home I ate an ice cream and then my roomie came home with the all the people for an after party. After that I promised myself "tequila - never again".

Inga kommentarer: