torsdag, maj 31

mer listor!

1. din bästa hångellåt?

Den här låten. Den är ca alla high school/college-filmers soundtrack när huvudkaraktärerna kysser varandra för första gången. Klassiker.

2. vad är det farligaste du gjort?
Är inte speciellt farlig av mig. Har ju ridit en del crazy hästar i mina dagar, blivit avkastad åt både höger och vänster.

Finaste crazyhästen någonsin: Linus. Till höger ser ni mig pussa sönder hästen som slängt av mig obeskrivligt många gånger. Saknarrrrrr.

Kanske inte speciellt farlig grej att göra men jag får typ dödsångest bara av att se den här bilden. MVH höjdrädd.

3. ditt bästa second hand-fynd någonsin?
Är ett ENORMT fan av second hand. Alltså älskar älskar älskar. Här är ett litet urval av fina saker jag köpt i andra hand (finns dock massor med mer ifall någon vill veta!):
 Den här jordglobslampan är helt klart bland favoriterna.
 Den fina 60-talsklänningen jag köpte av underbara 365 days of breakfast.
 Den här gröna 60-tals ullkappan jag köpte på myrorna någon gång i högstadiet. Inte använt den alls fram till nu för något år sedan då jag hittade den i en garderob och ba "Den här är ju UNDERBAR?!". Måste vara en av få plagg jag har kvar sedan högstadiet.
Leopardjackan leo med världens största 80-tals-axelvaddar. Helcrazy är den.

Sedan har jag köpt ungefär hela min boksamling på second hand i Lysekil.

4. vilken kändis har du oftast fått höra att du är lik?
Det har bara hänt i ett avseende, när jag hade platinahår och många tyckte jag var lik Lilla Lovis. Åh det var allt tider det!
=
5. vilket jobb skulle du valt ifall pengar inte hade någon betydelse alls?
Isåfall skulle jag nog jobba som regissör. Bli nya Wes Anderson eller Sofia Coppola och bara skapa magiska små underverk hela dagarna.

6. ett språk du önskar att du kunde tala flytande?
Finns så himla många, älskar språk. Skulle vilja kunna prata franska, tyska, ryska och farsi. Himla fina språk hela bunten! Har alltid älskat språk och vill kunna prata massor av dem flytande.

7. bästa klubben du varit på?
Är inte så himla kär i att gå på klubbar, mest på grund av att det kostar en förmögenhet i entré och spriten är även den ruinerande. Är mer förtjust i att hänga på andra långgatan och dricka öl i torn!

8. vad skulle du vilja ha för hår om du fick välja vilket som helst?
Skulle vilja ha den färgen jag har nu, kanske lite ljusare och framför allt inte så jävla SÖNDERBLEKT. Gärna att det växte lite snabbare också. Med sådant där fint lätt självfall som Amanda från Moderniteter. Den tjejen har ju seriöst magiskt hår. Ja faktiskt, precis sådant fast ljusröttorange.

9. önskar du att du bodde någon annanstans?
Klimatmässigt ja. Tycker att omständigheterna i Sverige är i jämförelse rätt bra. Men klimatet. Hatar. Som att bo i en mörk jävla säck fylld med is för det mesta.

10. när fick du senast ett brev?
Tror det var från kreditupplysningen. Är tydligen ogift och ostraffad. Win/win helt enkelt.

11. vem var den första bloggaren du träffade på riktigt?
Har väl inte träffat någon genom bloggen. Har ju känt Cossie sedan längesedan men det var ju innan hon/jag började blogga! Träffade iofs 365 days of breakfast när jag köpte klänningen av henne men jag vet inte om det räknas på riktigt.
 
Plz.

Inga kommentarer: